۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۵۶

استاندار خراسان شمالی:

سیستم کشاورزی خراسان شمالی سنتی است/ ضرورت اصلاح روند

سیستم کشاورزی خراسان شمالی سنتی است/ ضرورت اصلاح روند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با انتقاد از وجود سیستم سنتی در حوزه کشاورزی استان، گفت: باید سیستم‌های نوین آبیاری جایگزین این سیستم سنتی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد ظهر شنبه در جمع بخشی از مطالبه گران شهرستان شیروان که در محل استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: مجتمع عالی کشاورزی شیروان در قالب مطالبه مردمی باید به عنوان مجتمع استانی در سطح ملی مطرح شود.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در باب اولویت قرار دادن حوزه کشاورزی نسبت به سایر حوزه‌ها در این استان و وجود پتانسیل‌های بالقوه، مجتمع کشاورزی شیروان باید به عنوان مجتمع استانی و محور کشاورزی خراسان شمالی مطرح شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوعات مهمی همچون مجتمع عالی کشاورزی نباید در سطح شهرستان و استان باقی بماند، افزود: برای ارتقا این مجتمع باید از سطح ملی پیگیری شود.

حسین نژاد بیان کرد: با تقویت جایگاه این مجتمع و بهره مندی از توانمندی‌های علمی جوانان می‌توان اقدامات ارزشمندی را در حوزه استفاده بهینه از آب و الگوهای کشاورزی انجام داد.

استاندار خراسان شمالی با انتقاد از وجود سیستم سنتی در حوزه کشاورزی استان، گفت: باید سیستم‌های نوین آبیاری جایگزین این سیستم سنتی شود و این مجتمع می‌تواند در حوزه آموزش نقش آفرینی مؤثری داشته باشد.

کد خبر 5417480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha